POLL: Why I Love Tolkien
-
Merri
I typed Tolkien into a Google search and several quote websites popped up. I pored over them, seeing many fabulous quotes, but none were quite right. After spending about half an hour reading page after page, I found the one that spoke most to me at the moment. I'm not sure where it's actually from. If it was something Tolkien said or a line from a book. I loved it immediately and knew that was what I had been looking for. 
"It is not the strength of the body that counts, but the strength of the spirit."
— J.R.R. Tolkien
— J.R.R. Tolkien
-
MICHKA
Re: POLL: Why I Love Tolkien
Il n'est pas facile de choisir une seule option; j'aime Tolkien pour son imagination fertile qui sait faire croire à la réalité de ses histoires( on aimerait que la création du monde soit aussi belle que la façon dont il l'a dépeinte); j'aime beaucoup la description des personnages, la narration des batailles, les chants poétiques fleuris ( si je peux m'exprimer ainsi), et la diversité des situations romanesques, romantiques ou enflammées, belliqueuses ou féériques. C'est un auteur prolifique qui a laissé assez de notes pour que son fils puisse encore nous émerveiller après sa disparition, dans la fidélité de son style.
Tout ce que nous avons à décider c'est ce que nous devons faire du temps qui nous est imparti
-
Merry
- Varda
Re: POLL: Why I Love Tolkien
Well said, Michka!
Sing and be glad, all ye children of the West,
for your King shall come again,
and he shall dwell among you
all the days of your life.
for your King shall come again,
and he shall dwell among you
all the days of your life.